Magister is dé educatieve software voor het voortgezet onderwijs. Docenten en leerlingen op meer dan 500 middelbare scholen in Nederland maken gebruik van Magisters digitale leerplatforms. In hun digitale magazine brengt Magister professionele gebruikers op de hoogte van trends en ontwikkelingen in het onderwijs én de software. Wij verzorgden interviews en artikelen.
Het maken van zo’n magazine is wel een flinke klus voor de communicatie-afdeling van Magister. Ideeën bedenken, interviews afnemen, schrijven, inhoud afstemmen. Dat kost veel tijd. Gelukkig komen wij daar om de hoek kijken.
Met een briefing op zak interviewden we de diverse betrokkenen. Niet alleen softwareontwikkelaars, productmanagers, onderwijsadviseurs en trainers van Magister. Maar ook directeurs, docenten, onderwijsondersteunend personeel en leerlingen van middelbare scholen. Die interviews werkten we uit tot pakkende artikelen. Van een enkele kolom tot heuse longreads.
Het resultaat mag er wezen. De veelzijdige verhalen bieden voor iedereen wel wat leuks om te lezen: updates over nieuwe functies, besprekingen van trends en vraagstukken in het onderwijs, en ervaringsverhalen van scholen.
“VeertienElf Media vervult verschillende rollen voor onze digitale magazines. Ze plannen de interviews met klanten en nemen deze af. Van de opgehaalde verhalen maken ze de artikelen voor onze magazines. Bij aanvang van het project reflecteerden ze scherp op het doel van de uitingen en onze contentkalender. Ze ondersteunden hun input met relevante voorbeelden uit eigen praktijk. De producties voert VeertienElf professioneel uit. Onze geïnterviewde klanten zijn blij met de interesse in het verhaal van hun school en met hoe VeertienElf dat verwoordt. Wij bij Magister zijn blij met de open blik van VeertienElf en met hoe ze meedenken in de productie.”
Ira Nijkamp, Senior Communicatiemanager bij Magister